До вершини Іремеля - туристичний похід

За деякими даними, в перекладі з башкирської Іремель - це «священна» або «Чарівна» гора, за іншими даними - з древнетюркского це слово перекладається, як «місце, яке дає людині силу». В общем-то, і те й інше вірно, як мені здалося.

Ми вирішили зробити цей невеликий туристичний похід на вершину Великого Іремеля завдяки нашому другові, що живе в тих краях і обожнює свої рідні місця. Він був нашим натхненником, провідником і можна сказати наставником.

І ось, в один прекрасний червневого ранку команда з п'ятьох осіб прибула до славного міста Челябінськ, щоб звідти вирушити в наше чергове подорож. Ми знали, що добиратися до старту маршруту на гору Іремель, який знаходиться в с. Тюлюк, зручніше від ж / д. станції В'язова, але так склалося, що нам довелося їхати з Челябінська.

З Південного автовокзалу ми доїхали до міста Трехгорний, де нас вже чекав наш улюблений друг. У саме місто вхід тільки за перепустками, тому їжею ми запаслися заздалегідь в Челябінську. Автобус від Трехгорная до с. Тюлюк ходить не кожен день, тому прямо біля КПП ми викликали таксі. Дорога зайняла у нас близько півгодини, по крайней мере, за розмовами і обговореннями так нам здалося.

І ось таксі зупиняється і висаджує нас в с. Тюлюк у дерев'яних воріт бази відпочинку «Роза вітрів». Ми відразу не зрозуміли, в чому справа. Виявилося, наш друг вирішив влаштувати нам сюрприз і домовився з господарем бази, щоб ми могли попаритися в їх чудовою лазні. Оскільки це був далеко вже не перший день нашого тривалої подорожі, такий сюрприз був дуже навіть до речі.

Банька була дивовижною! Справжній просторий зруб, кожен раз напарившись, ми вибігали з баньки і занурювалися в крижану річку, що була через дорогу.

І ось, чистенькі, відпочилі з дороги і задоволені, ми вирішили продовжити наш туристичний похід на Іремель. Перед виходом наш вірний гід-провідник провів нам невеликий інструктаж. Як убезпечити себе від кліщів: штанини опустити, шкарпетки задерти, штанини в шкарпетки заправити, головні убори надіти і головне, не боятися, їх не так тут і багато. Привівши себе в повну бойову готовність, ми вирушили в дорогу.

Іремель. Туристичний похід.

Йшли ми довго, іноді піднімаючись дуже сильно в гору, іноді майже по пологій місцевості. Чудові картини уральської природи змінювали один одного. Складно описати, чому саме, але Уральський ліс дуже сильно відрізняється від Підмосковного. Одним з головних відмінностей місць на Іремель, крім самої рослинності, є так звані «кам'яні річки». Це скупчення каменів, постійно повільно спускаються під власною вагою зі схилів вниз по балкам. Дуже красиве природне явище!

Іремель. кам'яна річка.

Чим вище ми піднімалися, чим ближче ставали до вершини Іремеля, тим більше змінювалася природа. Здавалося, що тутешній ліс - це як шаруватий торт: досить сильно на кожному рівні видно відмінності в рослинності і відчуттях. Спочатку, ліс наче просто зустрічав і знайомився з нами, а потім прийняв і посміхнувся нам. Серйозний привал у нас був тільки один раз на галявині з великим каменюкою, зігрітим сонечком. Решта рази ми просто зупинялися у гірських потічків набрати води в маленькі пляшечки (в великі набирати не мало сенсу, тому що струмки зустрічалися дуже часто). Яка ж незвичайна все-таки ця вода Іремеля! Така смачна, чиста, холодна!

Іремель. природа.

Ближче до кінця нашого маршруту на Іремель ми вийшли на незвичайну поляну: здавалося, що природа тут завмерла або просто вирішила відстати на декілька місяців від загальної течії часу і зміни пір року. Наш туристичний похід проходив в середині літа, а на цій галявині, здавалося, тільки починалася весна! На берізках тільки-тільки з'явилися маленькі зелененькі листочки, трава під ногами така м'яка, молоденька і свіжа! Чому в цьому місці час так завмерло, ми не зрозуміли, але було цікаво зробити це маленька подорож у минуле.

Одне з найбільш яскравих вражень цього туристичного походу було рівне плато, з якого відкривається чудовий вид на гори Іремеля і решті ансамбль гір і лісів Південного Уралу. Не дивлячись на те, що було досить сильно вітряно, йти звідти не хотілося зовсім. Але вже вечоріло, треба було встигнути розбити табір і приготувати вечерю.

Іремель. види.

Ми дійшли до підніжжя кам'янистій вершини гори і розбили табір. Сама Вершина Великого Іремеля - це ніби складені гіркою кам'яні брили. Взагалі, все це місце просякнуте чарами часу, магією давнини. Я ніколи не думала, що вік гір можна відчути! Виявляється, можна. Але описати словами ці відчуття дуже складно. Відчувається присутність чогось, а скоріше навіть когось, дуже мудрого, величного, могутнього.

гора Іремель.

Іремель. вершина.

Потемніло і холодне повітря з нашої втомою досить швидко розігнали нас по намети та спальники.

Ранок на Іремель. Більш ніж свіжо. Вмиваємося в холодному потічку, снідаємо і йдемо на вершину стародавнього господаря цих чудових місць Іремеля. Рюкзаки з наметами залишили внизу, піднімалися без нічого. Виявилося, що підніматися по наваленим камінню, багато з яких майже з тебе величиною, якщо не більше, досить просто і весело. Хоча коли який-небудь норовливий камінчик починав несподівано ворушитися під ногами, ставало не зовсім по собі.

Іремель. На вершині.

Добралися до верху Іремеля і обімліли від відкрилися перед нашим поглядом постане пристроїв і красот! Воістину не дарма був здійснений наш туристичний похід! Спочатку ми просто захоплювалися видами Південно-уральських гір, потім наш захоплення змінилося бажанням розділитися. Якось не змовляючись, всі розійшлися по кам'янистій майданчику вершини гори Іремель. Хтось пішов на самий край, ліг на камінь, що звисає над урвищем, і дивився в небо, хтось сів неподалік і почав вдивлятися в далечінь, хтось пішов фотографувати, хтось - фотографуватися, хтось вирішив обійти всю площадку вершини Іремеля по периметру, хтось читав написи на каменях, залишені бажаючими сфотографуватися в вічності туристами. У всіх було якесь незвичайне стан і відчуття. Мені дуже хотілося співати ...

Камені з візерунками з тисячолітніх лишайників, рукотворні тури, чудові види оточуючих лісів і гір, присутність давнини, мудрості, досвіду, накопиченого століттями ...

Не хотілося йти. Але рано чи пізно це довелося зробити - ми орієнтувалися на час відправлення з с. Тюлюк автобуса, який ходить лише один раз в день.

Спускатися виявилося трохи складніше, ніж підніматися. Далі все сталося якось швидко. Такі яскраві емоції були на вершині Іремеля, що всі думки були ще там. Назад ми йшли досить швидко, намагаючись встигнути на автобус. За сильним схилах бігли бігом - було весело.

На автобус ми встигли. Він був злегка переповнений, але переповнений дуже добрими, чуйними людьми. У тісноті, та не в образі ми благополучно доїхали до ст. В'язова.

Цікаво те, що по дорозі назад я подумки ще раз повернулася на вершину «священної гори», і мені раптом спало одне дуже важливе усвідомлення, точніше відповідь на питання, яке мучило досить давно, а раптом зважився якось сам собою. Спасибі, Іремель!..