Гори Алтаю - туристичний похід на льодовик Маашей. Частина 1.

На Алтай! В гори! Цієї поїздки я чекав 3 роки. Весь час щось не складалося і не виходило. І ось, нарешті, в серпні 2009 ми полетіли. За кілька місяців до цього, різко знайшлася компанія для туристичного походу, провідник, з'явилися гроші. Навіть мій хороший, але дуже сильно зайнятої друг, раптом виявилося полетить з нами. Запланували ми піший похід, від селища Акташ, до льодовика Маашей (місцеві називають Мажой) і назад. Легкий такий туристичний похід в
гори Алтаю.

Почалося все з підготовки. Довелося докупити снарягу, якої у нас до цього не було: трекінгові палки, пальник, гамаші. З покупкою квитків ми злегка протупила, треба було їх замовляти раніше, за півроку бажано (раджу використовувати для пошуку і порівняння цін Aviasales.ru і Skyscanner.ru). А вже за 2 місяці до відльоту не було дешевих тарифів і було прийнято рішення до Барнаула летіти літаком, а назад їхати поїздом. Окремо я писав про те, як дістатися до Алтаю.

Найнеприємніше в підготовці - це сушка сиру. Сморід була по всій квартирі, так і обідній стіл був зайнятий весь цей час. Рюкзак в результаті вийшов близько 30кг, у дружини 17кг, напевно для гуру туристичних походів це трохи, мені, проте, хотілося б легше, але як я не намагався його зменшити, нічого не вийшло, речі типу все потрібні ... На що ні наважишся заради гір Алтаю!

Сушка сиру перед туристичним походом.

І ось ми в літаку. До Барнаула летіти 4 години. Лешка, який хороший, але зайнятої друг, дістає дурними питаннями: «а чому нас трясе», «а не падаємо ми». Це його перший політ, можна зрозуміти. А аеропорт Барнаула нас зустрів сонячним ранком. Поспати не вдалося - заважало передчуття від туристичного походу, та й ніч коротка була: вилетіли пізно ввечері, плюс зсув у часі (різниця в часі +3 години від московського). Аеропорт в Барнаулі маленький, від літака пішки до хвіртки в металевому паркані, що відгороджувала злітне поле, і потрапляємо на автостоянку, і тут же поруч павильончик з залом для прилетіли, заходь кому не лінь, забирай речі з транспортера ... Сподіваюся ця думка не прийде більше нікому в голову. До речі, рюкзаки годі й обмотувати плівкою, походу тільки ми з усіх прилетіли туристів зробили це.

Сіли на автобус і за півгодини доїхали до Барнаула, за смішні 10р, хоча таксі і якісь приватні маршрутки готові були нас везти тільки за сильно велику суму. Барнаул виявився низьким, що не щільно забудованих містом, досить зеленим і симпатичним. Автовокзал інша справа, зовсім не приємне місце, бомжів більше ніж на казанському вокзалі. Автовокзал і ж / д вокзал навпроти один одного, тим хто прийде на поїзді зручно робити пересадку на автобуси. Далі ми сіли на автобус до Горно-Алтайська, автобуси ходять часто, десь раз на годину. Їхати приблизно 5 годин, з заїздом в місто Бійськ. У Горно-Алтайську ми дочекалися другу частину групи, яка добиралася через Новосибірськ. Ох, як ми їх згадували, сидячи кілька годин на автовокзалі! Зате поїли не один раз дуже смачного морозива, що продається неподалік (всім раджу). Після, ми взяли мікроавтобус до Акташа. Нарешті, рівнини змінилися горами, які, в міру віддалення від Горно-Алтайська, ставали все вище і вище, а рослинність ставала дедалі біднішими. Дорога зайняла годин 5-6, і, не дивлячись на красиві види, порядком набридла. Приїхали ми вже в повній темряві, і на місці вже нас чекав провідник, наш знайомий з Москви, який вже кілька тижнів блукав в горах Алтаю.

Про те як краще їхати на Алтай, можна прочитати тут: Гірський Алтай. Як краще добиратися?

Під яскравим світлом місяця, ми ломанулись кудись в сторону від дороги, в пошуках місця для намету. Встали поруч з річкою Відчуваючи, недалеко від недобудованої ГЕС, від траси кілометри 3. Вода в річці здалася моторошно холодної. Тоді ми ще не знали, що на зворотній дорозі, в кінці туристичного походу, після купань в озері біля льодовика, вона буде для нас як гаряча ванна. Звичка справа наживна.

На наступний день майже всі вилізли з намету зі словами: «Вау!» Так ось вони які, гори Алтаю! Гірська річка, навколо скелі, на горизонті гора, вкрита льодом, все це справляло приголомшливе враження. А ось сніданок був убогий, так як їжа розписана по днях. Тепер замість рясної їжі - естетика місць, але це цілком рівноцінний обмін.

Гірський Алтай. річка Відчуваючи.

Гірський Алтай. річка Відчуваючи. фото Борис Волчек.

Гірський Алтай. Туристичний похід.

гори Алтаю. фото Борис Волчек.

Висунулися, вирішили йти по півдня. Маршрут мав бути не довгий і нескладний, для першого туристичного походу в гори цілком. Чуть-чуть залізли вище і все відразу за фотоапаратами потягнулися, швидше відобразити види гір Алтаю. Тільки ось сонце високо, не найкращий час для зйомок.

гори Алтаю.

Як же я пошкодував, що ми не взяли зеркалку з собою, вага економили ... Краще б якісь шмотки не взяли. Навіщо потрібен нормальний фотоапарат, якщо його не брати з собою, туди, де він дійсно потрібний. Тільки завдяки нашому провідникові, навченого досвідом, який не полінувався і взяв цілий фоторюкзак, ми привезли додому кілька десятків хороших фотографій.

У перший день ми йшли вздовж Чуи, жарко було, а вода далеко внизу. Як же всім хотілося купатися ... .Ізнеженние московські тіла нили від таких знущань. В черговий раз розумієш, треба займатися спортом, поменше сидіти за комп'ютером, вибиратися частіше на природу і в туристичні походи і багато чого ще чого розумієш. Ось тільки б ці всі розуміння до міста дожили, а не канули в лету.

Потім ми спустилися і згорнули до річки Маашей, решту шляху підемо вздовж неї. У місці з'єднання річок був великий табір, там багато людей, коней, уазіков. Наш перший привал запам'ятався холодної блакитним водою і чаюванням.

Гірський Алтай. міст через Чую.

Гірський Алтай. річка Маашей.

В не швидкому темпі йшли ми так кілька днів. Природа ставала все більш суворими і суворіші, температура падала. Вранці намети були в інеї, як і всі навколо. Погода на Алтаї, взагалі грає жарти, то дощ, то сніг, то сонце, чи не вгадаєш.

гори Алтаю. Дерева в інеї. фото Борис Волчек.

Гірський Алтай - туристичний похід.

Втомлені, але задоволені

Незабаром перед нами розкинулося озеро Маашей. І єдина стоянка, на яку ми сильно розраховували, виявилася зайнята. І довелося нам деяких учасників походу, повністю розвантажити, і практичні донести на себе до наступної стоянки. Дорога вздовж озера виявилася не така мальовнича як саме озеро, тому що дивитися треба було постійно під ноги, стрибаючи з каменя на камінь. Правда на стоянці нас чекав сюрприз, грибний суп з місцевих грибів. Як згадую, відразу слину течуть.

гори Алтаю. озеро Маашей.

гори Алтаю.

Головною метою був льодовик Маашей і на третій день шляху ми побачив його. Здалеку, але побачили. Точніше нам здалося, що ми до нього вже на наступний день дійдемо, але відстань в горах якийсь оманливе, не дійшли.

Продовження тут: Гори Алтаю - туристичний похід на льодовик Маашей. Частина 2.

Наша нитка маршруту по Гірському Алтаю до льодовика Маашей (Мажой)