Туристичний похід без спорядження та їжі на гору семиголового

У новий рік найшло якесь ліричний настрій і нахлинули спогади. До сих пір жваво в пам'яті моє перше знайомство з горами і мій перший туристичний похід, якщо, звичайно, його можна назвати таким. Швидше це більше було схоже на прогулянку. Давно хотів написати про це, та все не дозвілля було. Волею випадку, забрели ми в складі трьох осіб (я, мій друг і наша подруга) на гору семиголового (1500 м), будучи без спорядження та їжі, так в гумових тапочках 🙂

Трохи передісторії - в 2005 році прожили ми з другом в все літо в наметі на річці Жане, що в селищі Відродження. Тоді це місце було зовсім іншим, зараз я навряд чи б там зміг прожити довго, але це окрема історія. Так ось, захотілося нам пригод, не всі ж на одному місці сидіти. І поїхали ми світ за очі, залишивши всі свої пожитки разом з наметом в Відродженні, взявши з собою тільки пінки, спальники і пару теплих речей (літо ж, що ще треба).

За якість фото прошу вибачення, тоді невідомі нам були дзеркалки, а плівкова мильниця з 36 кадрами була, як верх прогресу.

Зміст статті

Перший день

Вийшли ми на дорогу ловити машину. Напрямок поїздки, яку ви змалювали тільки в дорозі - в сторону Адигеї. До середини дня автостоп привів нас в село Анастасіївка, де повинні були розташовуватися дольмени. Натрапивши на яблуневий сад, ми набрали кілограм 5 кислих яблук, ще не знаючи, що такі дні ми будемо приречені на яблучну дієту. Адже спочатку, ми всього лише хотіли подивитися на дольмени, потім затаритись продуктами в магазині і поїхати далі в бік Адигеї. Але тут ми зустріли групу дітей-походников з інструктором, який замість того, щоб розповісти нам про розташування дольменів, повідав про близьке розташування гори семиголового, куди наша «мобільна група» може дістатися всього за півдня. Тільки пізніше ми зрозуміли, що він переоцінив нашу «мобільність».

Леха демонструє, що він не тільки рюкзак нести може, але і мене

Вони ще не знали про трьох днях шляху

Які до біса дольмени, коли тут можна цілу вершину підкорити! - подумали ми і, гупаючи по грунтовій дорозі гумовими тапочками, вирушили наверх. Тоді гора семиголового нам здавалася кшталт Евересту, адже в кам'яних джунглях Москви, крім ескалаторів в метро підкорювати більше нічого. Коли стемніло, заночувати вирішили спробувати у лісорубів, чий селище був на шляху, так як ночувати без намету, не хотілося. Нас прийняли, пригостили компотом з чорним хлібом, так як ми відмовилися від якоїсь страви з тушонкою (ми вже тоді вегетаріанілі), і навіть ліжко запропонували, але обстановка усередині будинку була така, що туристична пінка була нам миліше. Тоді я перший раз повірив у людей, які можуть допомогти, самі майже нічого не маючи.

Другий день

Радості немає меж

Походнічкі - в шльопанцях і з пакетом яблук

Під музику я з'їдаю останню печеньку

Тільки до середини наступного дня ми вийшли на альпійські луки до жаданої вершині, звідки відкривався б приголомшливий вид, якби не хмари. Однак, навіть те, що ми побачили вразило погляд непідготовлених москвичів. Таких гарних пейзажів бачити нам ще не доводилося. До слова, наша «мобільна група» постійно втрачала стежку і чекала групи дітей для чергової підказки. Також гальмувало нашу швидкість збирання і поїдання ожини, малини, аличі та іншого їстівного, потрапляє по шляху. Так що на самий верх, ми прийшли разом з туристичною групою, не менше втомлені, але задоволені.

На висоті 1500 метрів - холодно

Все в хмарах

Зрідка крізь просвіти можна побачити, що знаходиться внизу

Все навколо затягнуте хмарами

Всюди стирчать камені-скелі

Замість того, щоб просто піти назад, ми повелися в черговий раз на запевнення провідника про те, що простіше і швидше спуститься в інше селище (Велике Псеушко), і пішли далі разом з дітьми по хребту. Ось, чому нам він нам не сказав, що і ночувати буде холодно на висоті, і що йти сумарно більше? Ймовірно, він бачив у нас більший потенціал і зовсім не знав, що нас сюди занесло випадково і без спорядженн, хоча наша пляжний одяг і один маленький рюкзак говорили про зворотне.

Йдемо по хребту в гірський притулок

Йдемо по хребту в гірський притулок на ночівлю

Третій день

По ранку, не витримавши голоду і трохи соромлячись, ми випросили у інструктора пів-цегли чорного хліба, який зник в мить, розчинившись в роті, і залишивши спогади про найсмачніше хлібі на планеті. Яблука, до того моменту, ми вже просто ненавиділи, та й залишилося їх пара штук.

Йдемо по хребту і шукаємо стежку вниз

Дольмен, вросла в землю і сповзає у прірву

Тільки на до кінця третього дня, ми вийшли в довгоочікуване Велике Псеушко. Цей день був насичений подіями: бесідами про сенс життя і нашому поході, зустріччю зі змією, на яку ми трохи не настали, перевірка грибів на смак і їстівність, купанням в крижаній річці, Охані і Ахан з приводу величних буків, пронизуючих небо і насаджують хмари на свої піки. У Великому Псеушко ми насамперед кинулися до магазину, але, як і годиться в нормальних селах, він вже був закритий. Тоді ми звернулися до місцевих жителів за молоком і нам його подарували, відмовившись брати гроші. Тоді я вдруге повірив в людей. А далі на автобусі в Туапсе, ночівля на пляжі, сочинський дендропарк ...

Замість Адигеї ми поїхали в Сочі в дендропарк

Ось так, з мінімальним спорядженням і без їжі, ми сходили на гору семиголового і побували на висоті 1500 метрів. Зараз це все згадується зі сміхом про нашу непідготовленість, однак навіває думки, що було б бажання, можливість знайдеться. А то зараз такий перелік речей / справ для здійснення поїздки часом виникає, що диву даєшся 🙂