Піший похід до Криму - Мангуп-Кале і Срібні струмені. Частина 1

Спочатку ми планували Карпати, але більшість учасників захотіли на море, і Карпати помінялися на піший похід до Криму. Я анітрохи не засмутився і почав вивчати туристичні маршрути Криму. Адже мені треба було вести групу людей, і на мені лежала вся відповідальність за цей захід. Це був мій перший похід, коли я сам до нього готуюся, та ще веду людей. Добре, що вони все мої друзі, і в разі провалу, мене не побили б.

Буквально за кілька днів маршрут пішого походу по Криму було складено. Допомогли і знайомі, і кримське жж-спільнота. Також була куплена карта Криму з туристичними маршрутами, і закачана на телефон з GPS карта, що в наслідку дуже в нагоді.

Зміст статті

Наш піший похід по Криму

Технічні дані

Довжина шляху: Близько 60 км, денні переходи - як душа забажає. Ми пройшли його неспішно за 7 днів, можна пройти і за 4-5.

Нитка маршруту: Танкове - Мангуп (джерело) - т / с Витоки (джерело) - пров. Бечке - т / с Ай-Димитрія (джерело) - т / с Чайний будиночок - т / с Срібні струмені (джерело) - т / с Великий каньйон (річка) - т / с Б (річка) - т / с Баш-Дере (річка) - Ай-петрі - на маршрутці до Ялти.

Маршрут у нас був через гори до моря (За посиланням інформація про маршрут і поради новачкам), прям як через терни до зірок. Це дуже хороший варіант, щоб спочатку втомитися конкретно, а потім поваляться на пляжі пару днів. І ось мій вам звіт про похід.

День перший. Село Танкове - скелі Юзик-Хая (гора Чардаклик)

З поїзда ми зійшли в Бахчисараї. Звідси нам треба було дістатися до села Танкове, де починався наш піший похід. У Бахчисараї ми виявили, що поряд з вокзалом немає обмінника, а у нас жодної гривні з собою. Тому до автовокзалу довелося йти пішки, попутно знайшовши обмінний пункт.

Ціни на Україні приємно здивували. Їжа буде дешевше, ніж у нас в Москві. Скуштувавши українського морозива в Танковому, ми вирушили в дорогу. Ось тут і почалися пригоди. Ми йшли по дорозі, позначеній на карті, а вона взяла і закінчилася. Довелося продиратися крізь лісову гущавину, крізь, так звані, Кучер, по жарі, дряпаючи обличчя і руки. Народ почав нарікати. Зате через деякий час ми були винагороджені прекрасним видом зі скелі Юзик-Хая на навколишні гори і печерне місто Мангуп-Кале! Всі ахнули і усвідомили, що без складнощів ми б не оцінили по достоїнству всю красу цього місця. Тут же і було вирішено заночувати.

Вид зі скель Юзик-Хая. Крим.

Вид на Мангуп-Кале. Крим.

Світанок в Криму.

День другий. Гора Чардаклик - Печерне місто Мангуп-Кале

Вранці наступного дня пригоди продовжилися - ми спробували спуститься вниз до входу в печерне місто Мангуп-Кале, і це зайняло у нас кілька годин, так як знову продиралися по лісі.

Вид на скелі Юзик-Хая. Крим.

Внизу нас з розпростертими обіймами зустрів лісник, по крайней мере в його скоринці так було написано. І здер з нас по 15грн (60р) з людини, мовляв за переміщення по лісовій зоні треба платити (1 добу - 15грн). Дуже схоже на розлучення, хоча він папір нам показував. Зв'язуватися не захотіли, гроші-то не великі (ми йому сказали, що 1 добу і йтимемо). Зате який він задоволений був, розцвів прям, як ніби мерседес купив. Увечері ми піднялися на Мангуп-Кале. Піднялися з іншого боку, щоб не платити мзду. І благополучно заночували, незважаючи на страхітливі плакати - «штраф за ночівлю гривень дохрена».

Вид з печерного міста Мангуп-Кале. Крим.

Джерело на Мангупі-Кале.

День третій. Печерні міста Мангуп-Кале - т / с Витоки - струмок Суаткан

Вранці ми прогулялися по кам'яних квартирах печерних людей. Нагадувало мені все це Каппадокию. І тут ми були зупинені суворими дядьками на суворих уазиках, з вимогою пред'явити квитки. Дядьки були благополучно послані, а ми спустилися і продовжили наш піший похід по Криму.

Могили в печерному місті Мангуп-Кале. Крим.

Вхід в кімнати. Мангуп-Кале. Крим.

У квартирі печерного міста Мангуп-Кале.

Третім днем ​​пройшли Витоки і не заплановано заночували на річці Суаткан, що недалеко від Багатого ущелини, так як знову плутали, з огляду на що закінчилися доріг. Рятував тільки GPS. Невдоволення в масах стало наростати. Я ж міг нарікати тільки на карту 1974 року і шкодувати про те, що не купив нормальний туристичний навігатор. А коли наступного дня я повів людей прямо в гору, та через ліс, вони готові були засмажити мене на вогнищі і з'їсти, як індіанці з'їли Кука. Мої тикання в карту, і умовляння, що тут є дорога, просто вона «злегка» заросла, що не прокотили. Після цього я нарешті зробив для себе висновок, що по дорогах, позначених на цій злощасної карті, як грунтові, ми більше не підемо, а будемо слідувати тільки по туристичним маршрутам.

Туристична стоянка Витоки. Джерело.

Туристична стоянка Витоки. джерело.

Річка Суаткан. Крим.

Табір біля річки Суаткан. Крим.

День четвертий. Струмок Суаткан - т / с Бечке - т / с Ай Димитрія - ночівля в лісі

Вийшовши на нормальну дорогу, наш загін зі свистом помчав вперед, тільки п'яти виблискували. Виявляється, новачкам не вистачало лише хорошого дорожнього полотна для реалізації своїх можливостей. Зупинялися лише зробити кілька потрясний фото після перевалу Бечке на хребті Кордон-Баїр.

Вид з хребта Кордон-Баїр. Крим.

Проскочивши стоянку Ай-Димитрій, і вгамувавши безперервну спрагу біля джерела, ми заночували, так і не встигнувши вийти з заповідника. І хоч нас дуже напружували таблички «за прохід по заповіднику 510грн (2040р)», але йти по темряві не входило в наші плани. А вночі сталася сильна гроза, і народ хвилювався, боячись ненароком перетворитися в шашлик.

Наш табір на схилі недалеко від стоянки Ай-Димитрій.

День п'ятий. Ночівля в лісі - т / с Чайний будиночок - водоспад Срібні струмені - т / с Каньйон

Щасливі про того, що йдемо по дорозі, а не по Кучер, ми, минаючи стоянку Чайний будиночок, швиденько прийшли до водоспаду Срібні струмені (тоді він ще був). Як же там красиво! Така шалена дневка у нас там була, з купанням. І водоспад дійсно складався з каскадів срібних струменів.

Біля водоспаду Срібні струмені

Біля водоспаду Срібні струмені в Криму

Відео

P.S. Що ж було потім? А потім був Великий каньйон Криму.