Перші враження від Варшави - переліт, місто, заняття в Олінеке

Чесно кажучи, найбільше люблю свої перші враження від країни. Летиш в передчутті, яка вона, здавалося б з автобуса / таксі на місто, перша вилазка в магазин, перша розмова з місцевим жителем. І ось якось в ці дні найбільш гостро переживаються всі відчуття, тому що готовий до них, відкритий назустріч і чекаєш чогось такого незвичайного, а часом навіть казкового. Можливо, вам це знайомо.

А ось вже потім, через деякий час, все стає досить звичайним і вичленувати щось цікаве (наприклад, для статті на блог) набагато складніше. І тільки вже потім, поживши в країні, можеш написати «другі» враження, більш глибокі, без нальоту поверховості. Причому, якщо країна подобається, то в неї і 10-й раз прилітаєш з інтересом.

Зміст статті

перші враження

Я трохи злукавив, назвавши пост «першими» враженнями. Все-таки в Польщі ми були, але це був всього один день проїздом на машині, тому по хорошому його не можна вважати. Ми і з машини-то майже не виходили ...

переліт

Рейс у нас був прямий, спеціально купували такі квитки, щоб поменше часу провести в літаку. А летіти вирішили ввечері, після денного сну. Так як Шереметьєво від нас далеко, то поїхали в аеропорт в першій половині дня, щоб Єгор поспав в кімнаті матері і дитини, і потім відразу на літак. До речі, квитки, як зазвичай моніторив на Авіасеелс і Скайсканнер, в результаті купивши через Авіасеелс, на 200р дешевше було, хе 🙂

Кімната матері та дитини корисна штука, тепер весь час будемо такими користуватися. У неї тільки один мінус - там може знаходитися один дорослий на одну дитину, тобто мені довелося погуляти. Також нам тут ще й спец супровід запропонували, в результаті чого до гейта ми дісталися хвилин за 15.

Ігрова в кімнаті матері і дитини в Шереметьєво

Відмінний шафка для одягання взуття на стрибучий хлопчиків

Єгор в літаку поводився напрочуд добре, до сих пір згадуємо наш переліт в Бангкок і отходняк після нього протягом декількох днів. Скоро в Китай летіти, знову довгий час в літаку вийде.

Чекаємо свій літак

Єгор був для себе спокійний, далі наших трьох крісел не бігав

Завжди замовляю якусь нестандартну їжу в літак

Аеропорт у Варшаві і наш барахло

Місто

Перед поїздкою мені говорили, що у Варшаві нічого робити, бо місто було під час війни стертий з лиця землі і зовсім недавно відновлений. Хоча деяким країнам, що розвиваються, це аж ніяк не завадило отгрохать частокіл хмарочосів (Сінгапур, Куала Лумпур) І створити сучасний мегаполіс за ще більш короткий термін. Так ось, дійсно, архітектура у Варшаві похмура і сіра, прям місцями реально бетонні бараки без вишукувань.

Ну, адже не красиво ж!

Але знаєте, що ми першими вигукнули, коли вийшли з таксі близько нашої квартири? Повітря! Він тут якийсь дивно свіжий і чистий. Після загазованому Москви, ми обидва на це звернули увагу. Але можливо, наші носи нас і обдурили, бо дані про забруднення повітря я не шукав і не порівнював.

На наступний день при світлі дня ще раз поразглядивать сумну архітектуру, все-таки вона не дуже. Також враження псували сміття на вулиці, місцями розбита плитка і асфальт, якась не зовсім Європа. Такий собі не нова спальний район в Москві ... З іншого боку, розумієш, що і не Росія. Пенсіонери на вулицях схожі на наших, тільки пристойніше одягнені, в парку і на вулицях романтично лежить листя, що роздувається вітром, в кожному будинку балкончики і підвіконня в кольорах, тротуари забруковані плиткою, місцями трапляються дуже доглянуті куточки з клумбами і туями якимись. Складно пояснити, але тут все по-іншому. І взагалі збірний термін «Європа» не коректне, бо такі різні країни в Євросоюзі / Шенгені зібралися.

Вулиця Гагаріна, Варшава

Варшавські дворики в нашому районі

Вулиця по якій ми ходимо кожен день

Асфальт попадається і такий у Варшаві

Сміття на газонах і неохайні стіни

Сміття на вулицях Варшави

Зате повсюдно квіточки на балконах і підвіконнях

Простенький, але доглянутий під'їзд

Варшава, район Мокотув

досить цивільно

Квартира наша виявилася кращою наших очікувань, велика і простора, з повноцінною кухнею і нормальними спальними місцями. але про квартирі я вже писав, Не буду повторюватися.

ціни

Після заселення в квартиру, вже вночі, я пішов в Теско. Дивно було тут зустріти звичне тайська назва, аж тепло на душі стало. А коли зайшов усередину, то виявив ашановскіе ціни в супермаркеті місцевого значення. Сметана (400 мл) і молоко (1 л) по 30 руб, сир брі (200гр) 50 руб, звичайний сир 200 руб / кг, вода 5л 20 руб, пачка заморожених овочів 20 руб (ще про ціни). У нас в Москві в сусідньому супермаркеті все в 2 рази дорожче. І знаєте, якість їжі мені подобається набагато більше, сметана дуже смачна, і помідори більш менш нормальні (з супермаркету). Я всюди саме помідори пробую, мій найулюбленіший овоч (фрукт?). Тут і черрі нормальні, як колись у нас були ...

Молоко 20-40 руб за 1 л

Довго шукав шоколадку з перцем в Таї, а знайшов в польському Теско

Їжа в їдальні коштує 180 руб за порцію

Приємно, що майже всюди, включаючи міські автобуси можна розплачуватися банківською карткою, заощаджуючи на комісіях. Я навіть таксі картою оплачував. Таїланд відпочиває в цьому плані, там тільки в супермаркетах карти приймають. Але курс євро не радує, так як доходи в рублях, ціна в місцевій валюті залишається незмінною, а для нас все повільно дорожчає.

транспорт

Випадково проїхалися в автобусі зайцями, просто не встигли квиток купити 🙂 Водій не говорив англійською, а автомат всередині автобуса виявився дюже складним. Трохи пізніше ми розібралися, але відразу за пару хвилин не встигли (1 зупинку їхали всього). З боку смішно, напевно, виглядало - увірвалися такі в автобус, кинулися до автомату, потикали в нього картками, намагалися гроші засунути, погомоніли і звалили з автобуса. До речі, місцеві не кинулися допомагати. Через кілька днів, звичайно ж, у всьому розібралися і я написав пост про транспорт у Варшаві.

Спробуй в цьому розберися за 3 хвилини

Так, ще хочу відзначити, що у Варшаві цілком доступне таксі, не Бангкок, звичайно, але ціни нормальні. Від аеропорту заплатили 55 злотих, це 680 руб вийшло (рік тому, було б 500 руб). З іншого боку їхали-то всього півгодини. Ціни такі: посадка 8 pln (100 руб), і далі 1.8-2.4 pln за км (20-30 руб), простий 1 годину 40 pln (500 руб) і ще можуть доплату взяти 10 pln (130 руб) за валізи.

заняття

У перший день нас дуже порадував Олінек (мій детальний спровочнік по Олінеку). Це центр, куди ми приїхали займатися з Єгором, і заради чого затівалася вся ця поїздка. Там люди реально працюють і шукають підхід до дитини! Ми в захваті! Може це так помітно на контрасті після Росії, але млинець, як дістало, що російські викладачі лінуються, їхня улюблена фразочка - «Матуся заспокойте дитину, я займатися з ним не можу». Так і хочеться їм відповісти: а навіщо ми взагалі до вас приходимо, шукайте давайте підхід, це ваша робота врешті-решт! Не було б проблем, не приїжджали б. Останній реабілітаційний центр в Підмосков'ї в Ватутінках залишив про себе саме таке враження - майже втрачений час.

Перше вступне заняття в Олінеке

Хлопчик дуже хоче ходити, але поки не вміє

Тут же в Польщі вирішили і ортези зробити

І ще, я б відірвав руки того російському чиновнику чи лікаря, хто намалював норматив для мед установ в 30 хвилин на масаж і ЛФК. Вони з дуба там все попадали, смішно їй богу! А потім ще ображаються, що ми не хочемо такими «подачками» користуватися. Навіщо потрібна така безкоштовна реабілітація, якщо в ній толку немає. Так, і по-доброму не безкоштовна вона зовсім, гос-во на неї гроші виділяє, які в трубу відлітають, прикро ж. У польському ж Олінеке ЛФК йде 2.5 години (і потім ще окремо руки 1 година), в Китаї схожі нормативи, і тільки російським дітям з якогось переляку повинно вистачити 30 хвилин в день ...

P.S. Загалом ми дуже задоволені, що приїхали сюди. І зараз розуміємо, що якби не зворотні квитки, то можливо б залишилися тут ще на місяць, хоча дорогувато заняття виходять, не Китай (там в 2-3 рази дешевше). Але сама реабілітація хороша, продукти дешеві і смачні, і в цілому знаходитися в місті приємно.

P.P.S. Ось ще якась думка виникла, можливо, варто уподібнитися топовим блогерам і робити пости по типу «погана Варшава» і «хороша Варшава»? Тобто в одному пості красиві фото, в іншому всяке сміття і малюнки на стінах.