Красива меча - відпочинок у вихідні: Ішутінського городище, Кінь-камінь, долина мегалітів, церква

Нарешті здійснилася ця поїздка, хоч і в дуже нечисленної компанії - я і мій друг Олексій. Давно хотів на Гарну Меча з'їздити, та все якось відкладалося, то погода не та, щоб з Єгором їхати, то машини у нас не було взагалі ніякої. І тут гримнули дощі в серпні і на початку вересня, що я відразу злякався, що літо закінчується і я вже нікуди не встигну, тим більше, що не дуже люблю мокру погоду, а машина моя тим більше її не любить. Тому було вирішено не відкладати і їхати суворої чоловічою компанією і без малоліток.

І це дуже добре, що ми все кинули і поїхали, з тих пір теплих і сонячних вихідних не було по-моєму ні разу, і бабине літо по ходу вже закінчилося, не встигнувши початися. Лансер показав себе з хорошого боку, майже ніде нічого не зачепив, тільки в день від'їзду після дощу по мокрому чорнозему їхати відмовлявся. Єдине, що мене засмучує, що я вже був в цих краях році так в 2007, ходив з рюкзаком уздовж Гарною Мечі, та й на Ниві була справа колесив, але тоді у мене не було ні фотоапарата, ні блогу. І відповідно, все вже написали про ці місця, а я хоч і раніше багатьох був, немає.

Далекий 2007. Хто знайде на фотке огірок? :)

Далекий 2007. Хто знайде на фотке огірок? 🙂

Зміст статті

Ночівля в кар'єрі

Висунулися ми в п'ятницю пізно ввечері в сторону Єфремова, що в Тульській області, але від'їхали від Москви по М4 десь на кілометрів 100 і заночували в наметі в якомусь кар'єрі, так як дуже хотілося спати. У ранку рушили далі, поснідали по дорозі, а потім всю суботу лазили по камінню і полях, і вже до вечора дісталися до Ішутінського городища, де заночували на самому верху. Половину воскресіння гуляли і чекали поки підсохне дорога, а після повернулися в Москву. Це я до того все написав, що двох днів цілком повинно вистачити на цей маршрут вихідного дня.

Десь в підмосковному кар

Десь в підмосковному кар'єрі. ISO1600, 11mm, f2.8, 30sec

А в кар'єрі вже осінь

Спали ми на купах щебеню

Ось-ось розвалиться

Наш сніданок на дорозі Єфремов-Данков

Кінь-камінь

Розташований він поруч з селом Козине, і якщо їхати від асфальту через В'язове, то відразу після Солдатського, потрібно повернути праворуч на ґрунтову дорогу. І проїхавши трохи по полю, цей камінь буде видно на протилежному схилі. Знайти його нескладно.

Кінь-камінь - це дивний камінь, що стоїть на трьох інших, як на ногах, і принесений сюди ще давним давно льодовиком. Кажуть, що він нагадує голову коня, але у мене мабуть з фантазією щось не так. Так само є думка, що канавка на верхній його площині не випадково орієнтована на південний схід. Взагалі з кінь-каменів пов'язані різні легенди, і можливо він був колись якимось жертовником. Чесно кажучи, камінь, як камінь, скоріше більше уваги звертаєш на те, яка природа навколо, та як річка Красива Меча красива (прошу вибачення за тафтологію).

Знак в В'язове перед мостом через річку

Дорога на Солдатове немов алея

Вдалині каменюки лежать - це Кінь-камінь

Кінь-камінь власною персоною

Варто на опорах

Можна денюжку тут збирати, але бензин не відбити

Канавка вказує на південний схід, перевірили

Долина мегалітів

Від Кінь-каменю їдемо через село Козине і на розвилці всередині села повертаємо направо. Доїжджаємо до Красногорського і прямо перед ним йдемо наліво уздовж будинків. Там камені і побачите.

Дуже приємне місце і красиві пейзажі! Можливо позначається моя любов до гір, так як тут і пагорби високі і ‘скелі’ є. Правда скелі дуже маленькі, і насправді просто камені, але в такій кількості дивно їх бачити в нашій смузі. Ми, напевно, там близько години лазили, я ракурси шукав і насолоджувався видами, Лешка купатися пішов, а потім до мене приєднався. У каменях такі вимоїни кумедні, а в одному з них була велика порожнину, де шершні собі гніздо влаштували.

Кумедне поле-схил все в маленьких деревах

Колючки норовлять проїхати зайцями пару сотень метрів

Долина мегалітів на Гарною Мечі

Помаранчевий камінь і синє небо

Грибний сезон у самому розпалі

Завжди мене вражала така тяга до життя

Шершні звили в камені гніздо

Тягнуться до неба не дивлячись на камені

Зруйнована церква поруч з селом Кочергінка

Від каменів по дорозі спускаємось вниз і їдемо вздовж річки Красива Меча на захід. Ми змогли проїхати зовсім чуть чуть, так як перша глибока калюжа нас зупинила і ми пішли пішки. Можна було верхом їхати, але ми не стали пробувати. Йти там недовго, хвилин 20. Церква не пропустіть, вона стоїть прямо біля річки.

Не знаю чому, але мені подобається зруйнована архітектура, від неї віє якоюсь загадковою старовиною. Є тільки один мінус в цьому - вік у такого будинку недовгий і, якщо воно ще стоїть сьогодні, не факт, що його можна буде побачити завтра.

Зруйнована церква поруч з Кочергінкой

Міцний і грубий метал

Залишки ікон на стінах

Купол закриває тепер тільки половину неба

Соняшники злегка засохли

Дивно бачити шматок асфальту серед полів і грунтовок

Ішутінського городище

Тут ми опинилися тільки під вечір, майже вже стемніло, коли ми почали ставити намет. Тут два варіанти, де ночувати: на самому городище, яке представляє собою пагорб або біля річки внизу. Ми вибрали перший варіант.

Якщо дощу немає, то дорога сюди відмінна, від траси буквально 10 хвилин їхати. З асфальту потрібно повернути на щебеневу дорогу на Слобідське (вона позначена на Яндекс.Карти) або на грунтову польову дорогу, яка буде, не доїжджаючи 500 метрів, до щебеневої, вони потім сходяться. При під'їзді до Ішутінського городища, перший поворот наліво приведе вас на пагорб, другий поворот різко пірнає вниз і веде до берега річки. Правда з цього спуску я б не ризикнув їхати на звичайній машині. Тому, якщо вам саме вниз потрібно, то можна ще далі їхати по грунтовці нікуди не звертаючи (огинаючи поле і йдучи направо) і ви побачите потім після лісопосадки побачите ще один спуск більш пологий.

Про Ішутінського городище немає ніяких достовірних даних. Тут, ймовірно, колись було місто, але хто в ньому жив і що з ним стало, ніхто не знає. Зрозуміло тільки одне - місце вони собі вибрали гарне, з прекрасним видом, я б і сам тут пожити не проти. Хоча влітку тут народу вже забагато стало через те, що місця описані вже багато ким, та й риболовля на Гарною Мечі популярна, судячи по форумах.

Красива Меча, Тульська область. ISO1600, 11mm, f2.8, 57sec

Красива Меча, Тульська область. ISO400, 11mm, f7.1, 1793sec

Красива Меча, Тульська область. ISO1600, 11mm, f2.8, 30sec

Всім спати! ISO1600, 11mm, f2.8, 30sec

Наша намет на Ішутінського городище

Вид з Ішутінського городища на майданчик для пікніка

Річка Красива Меча

сільський пейзаж

На задньому плані Ішутінського городище

Без купання не обійшлося

Відмінне місце з власним пляжем, якщо пройти трохи за течією

Пороги на Гарною Мечі

Чи не залишаємо тему сміття без уваги на нашому блозі

Дорога до річки по кам'янистій балці

Звичайне скошене червоне поле

У дощ це все перетворюється на місиво