Аркаим, Челябінська область - їдемо в місце сили

Аркаим - це стародавнє місто, що існував багато років назад. На думку багатьох людей, є місцем сили. Аркаим розташований в Челябінській області, і найпростіше до нього дістатися або з Челябінська, або з Магнітогорська, в залежності від того на якому потягу / автобусі вам зручніше їхати.

Місто Аркаим в Челябінській області був одним з пунктів нашої подорожі. Для того, щоб до нього дістатися, ми приїхали в Челябінськ, де дізналися, що безпосередньо автобуси до Аркаїма не ходять, і доведеться пройти пішки частину шляху.

Зміст статті

Прибуття в Аркаим

Автобус Челябінськ-Бреди виявився маленьким і напіврозваленою, їхали буквально сидячи на рюкзаках. Нас висадили на повороті до Аркаіму і 10 км ми йшли пішки з рюкзаками на спині. Машин практично не було. Дорогу нам скрашували гри, пісні й передчуття ...

Аркаим. Челябінська область. Дорога туди.

Аркаим. Челябінська область. дорога туди.

Коли ми дісталися до місця, був уже вечір. По дорозі ми зустріли чарівних жінок, які підказали нам, що при бажанні ми можемо зняти кімнату в сусідньому селі, ну, або принаймні, сходити там в баню або купити парного молока. Ми взяли собі це на замітку, але так цим і не скористалися, оскільки часу у нас було дуже мало.

Прийшовши в табір, ми виявили, що за місце треба платити. Наші хлопці відразу оплатили добу нашого перебування і ранкову екскурсію в місто Аркаим. Ми встали біля річки і тільки потім виявили, що, виявляється, можна було розташуватися за територією і безкоштовно, але було вже пізно. Як сталося, так і краще, подумали ми.

Аркаим. Карта табору.

Чим більше вечоріло, тим холодніше ставало, і ми розуміли, що без багаття нам не обійтися. Але оскільки це степова місцевість і до того ж територія заповідника, добувати дрова в наявному лісі було заборонено. як нас «обрадували» в таборі - їх треба було купити. При цьому нам довелося досить довго шукати того, хто в цьому таборі завідує потаємним ключем від комори з дровами. Роздобувши пару полін, поставивши намети і повечерявши, ми розраховували посидіти біля багаття, але не тут-то було - холодні потоки повітря від води загнали нас по наметах і в спальники. Ну, зате раніше лягли спати - це теж добре.

Екскурсія в Аркаим

На наступний ранок нам довелося вставати досить рано, екскурсовод чекав нас уже о 7 годині ранку. Як нам пояснили, без екскурсовода потрапити на територію міста Аркаим неможливо, оскільки ця територія є одночасно і історико-археологічним музеєм, і природним заповідником.

Аркаим. Карта городища.

Поки ми йшли до Аркаіму, під оглушливий крик граків наш екскурсовод розповіла нам, як саме знайшли це городище. Кілька десятків років тому на цій території збиралися зробити водосховище. За правилами перед затопленням місцевості повинні проводитися дослідні роботи, що в загальному-то і зробили. Археологами і геологами було прийнято рішення затопити місцевість, але в останній день перебування вчених один зі студентів-стажерів чомусь вирішив пролетіти над цим полем на літаку. І, о диво, зверху він звернув увагу, що з незрозумілих причин на поверхні вимальовуються два кола, один в іншому. З землі помітити це було неможливо через високу трави і не сильно явною вираженості кіл. Звичайно ж проект затоплення зупинили і почали вивчати це дивне явище.

З'ясувалося, що місто Аркаим Челябінській області - це стародавнє поселення 18-16 ст. до н.е. Звичайно, називався він тоді зовсім по-іншому. Нинішню назву йому дали вчені в честь гори, що знаходиться неподалік. Почалися розкопки, в ході яких була відрита половина городища. З'ясувалося, що всі основні виходи з міста були орієнтовані по ключових положень сонця в дні рівнодення і сонцестояння. На жаль, з'ясувати призначення міста і хто саме його населяв, складно. За одними даними - це поселення було великою обсерваторією, а значить, в ньому жили вчені, за іншими, Аркаим - це місто найдавнішої цивілізації аріїв.

Як нам розповіла екскурсовод, це стародавнє поселення унікальне тим, що воно є однослойніком (тобто немає нашарування культурних шарів). Це означає, що на цій території ніхто ні до цього часу, ні після вже не жив. Покинули це місто швидше за все через те, що на цій місцевості виснажилися необхідні для життя ресурси, наприклад, ліс, який покривав прилеглі пагорби. Перед тим, як піти з Аркаїма, жителі спалили його весь. Те, що від нього залишилося - це вцілілий фундамент і чорні сліди на землі, залишені згорілими опорними стовпами і печьмі.

Після розкопок і досліджень Аркаим знову покрили землею, залишивши для огляду лише два його сегмента, кажучи сучасною мовою - дві квартири. По суті, це просто дві розчищені від трави області, обрамлені горбками-фундаментом, з чорними колами, залишеними піччю.

Аркаим. Городище.

Особливість розташування городища Аркаим (облямована пагорбами і схрещення двох річок) послужила причиною унікальності флори і фауни, через що територія стародавнього поселення є ще і природно-ландшафтним заповідником.

Стоячи просто на полі помітити кола дуже складно. Єдине, коли їх можна розрізнити, це при сховався за хмарами сонце. Тоді можна помітити в деяких місцях «смуги» з рослини, яке називається ковила. Це пояснюється тим, що в місцях, де пролягає фундамент колишнього міста, грунт набагато біднішими і на ній нічого, крім тирси, рости не може.

Аркаим. Городище під землею.

Чесно кажучи, коли ми там знаходилися, ми сподівалися відчути чогось більшого, ніж просто інтерес до культурно-історичної пам'ятки. Але ніяких потоків енергії і припливу сил ми не відчули. Дихалося там легко і вільно, настрій був піднесений, але не більше. Місце сили не проявилося ніяк.

Гора Любові

Якого було наше здивування, коли, покинувши місто Аркаим і пройшовши крізь чудову березовий гайок, ми піднялися на гору Любові. Такий різкої зміни настрою і відчуттів не очікував ніхто. Ми довго піднімалися, а потім хтось раптом крикнув: «Озирніться!». Я озирнулася і аж села - не змогла впоратися з припливом сильних емоцій - такий красивий вид відкривається з вершини! На тому місці захотілося затриматися довше, посидіти, подумати, віддатися своїм мріям, проаналізувати своє життя. Все пізнається в порівнянні, як то кажуть ...

Аркаим. Вид з гори на табір.

табір у Аркаїма.

Гора Шаманка

Повернувшись ближче до вечора в табір і чудово пообідавши, ми прийняли рішення відвідати ще одне примітне місце - гору Шаманка. Одягнувшись потепліше, тому що ближче до вечора різниця температур вже дуже відчувалася, ми вирушили в дорогу. Гора Шаманка зустріла нас зовсім іншим настроєм. Несподівана веселість, пустощі і незвичайний прилив енергії змусив нас перекидатися, стрибати, і бігати по спіралі кіл, викладених, як нам сказали, кришнаїтами. Цілком ймовірно, що розташовані поруч гори є місцем сили, про який пишуть і говорять. І цілком може бути, що енергетика була привнесена сюди вже в наш час.

Аркаим. Кола на горі.

А під захід сонця на гору стали збиратися люди. Поступово, переважно мовчки, все сідали на західній стороні гори, щоб проводити сонце. Приголомшливе відчуття єдності з тими людьми, яких ти зовсім не знаєш, з ким ти не тільки не знайомий, але і не обмовився і парою слів! Тиша і спокій, як ніби всіх відразу накрили товстим великим ковдрою. І відчуття тиші в душі і спокою ...

Аркаим. Захід на горі Шаманка.

Їхати з Аркаїма нам зовсім не хотілося, але інші пункти нашої подорожі чекали нас і не залишали нам вибору. Хлопці змогли з'ясувати, що рано вранці з табору їде маршрутка до Челябінська, тому, посидівши трохи біля багаття, ми рано лягли спати, і спали всі дуже добре, хоча сни нікому з нас не наснилися

Як дістатися до Аркаїма

Вам потрібно доїхати на поїзді до Магнітогорська або до станції Бреди. Там сісти на автобус Магнітогорськ-Бреди і їхати до зупинки «Поворот на Аркаим».

Влітку з Південного автовокзалу Челябінська ходять автобуси безпосередньо в Аркаим. Начебто все один рейс на день, стартує о 16 годині, прибуває о 23.00. Кожен день, крім суботи.

Також влітку є рейси Магнітогорськ-Аркаим-Бреди. З автовокзалу Магнітогорська йде о 14.30 (по неділях о 21.00). З ж / д станції Бреди йде о 7.00 (у неділю 16.40).

По п'ятницях ходить приватний автобус від Єкатеринбурга (від цирку) о 20.00. Проїжджаючи через ж / д вокзал Челябінська о 23.30, він ще забирає звідти пасажирів, що їдуть в Аркаим.

Аркаим на мапі

На Яндекс і Гугл картах він поки не позначений, тому ось вам координати Аркаїма - 52.642887,59.543659. Ну, і ось він власною персоною на нашій вбудованій карті.

заповідник Аркаим
Стародавнє місто, який багато хто вважає місцем сили. Звідси і великий потік приїжджих в це глушині.

P.S. І хто б, що не говорив, є там щось особливе чи ні, але на природі завжди здорово опинитися після великого гамірного міста. Особливо, переночувати в наметі в диких умовах. Краса!