5 днів в Гонконзі - госпіталь, пік Вікторії, Музей науки, парк

Ось і я, нарешті, побувала в Гонконзі і тепер моя черга ділитися враженнями від цього міста-держави і від всієї нашої незвичайної поїздки. Це моя перша подорож сюди, а ось Олег вже одного разу був тут проїздом і розповідав про це (посилання 1 і посилання 2). І йому в минулий раз так тут сподобалося, що він не міг упустити шанс і не показати тепер і нам з Єгором цю країну, тим більше, що квитки з Санья в Москву виходили істотно дешевше, якщо робити пересадку (про квитки окремо). І вибираючи між Пекіном і Гонконгом, ми вибрали останнє і вирішили провести тут кілька днів.

Зміст статті

Переліт Санья - Гонконг

Останній місяць в Китаї нам дався нелегко через те, що ми всі троє постійно поперемінно хворіли, і під час перельоту цей щасливий жереб «захворіти» витягнула я, так що летіла я майже в непритомному стані з високою несбівающейся температурою і розколюється головою, тому в основному я просто спала. Але, тим не менше, я встигла помітити, що хлопчисько наш підріс і літати з ним стало набагато простіше. Нехай політ і тривав всього пару годин, але наш уже-ні-малюк гідно і тихо (для Єгора тихо) провів цей час, розважаючись з татом. Ну, і Олег черговий раз зріс в моїх очах, як тато і як чоловік, він відростив пристойний дзен і вже цілком вміє справлятися з усіма викрутасами Єгора спокійно і в ігровій формі, в загальному, хлопчаки мене порадували 🙂

Вентилятори в Аеропорту Санья в вигляді пелюстків

Летимо з Санья в Гонконг

Прогулянки по Гонконгу

Госпіталь - перша пам'ятка

Наші прогулянки почалися з самого незвичайного місця - з госпіталю, куди ми вирушили по страховці. І перше, що я з подивом відзначила ще по дорозі - чомусь ми дуже швидко туди доїхали на таксі, не дивлячись на те, що був вечір і, по ідеї, ми повинні були пристойно поштовхатися в пробці.

Про госпіталь, напевно, потім окремо розповімо. Просто хочу відзначити, що все було швидко, добре організовано, мене уважно вислухав доктор і прописав ліки, які я там же і прийняла, тому, коли ми приїхали додому, температура вже спала і голова вже так не боліла, а на наступний день я вже відчувала себе цілком здоровою.

Госпіталь в Гонконзі і Дарії вже краще

Але на наступний день ми помітили, що Єгор якийсь дуже мляво і тихий, поміряли температуру і злякалися - вона була під 40 градусів. Будь-які спроби її збити нашими засобами не увінчалися успіхом і ми знову поїхали в нашу першу «пам'ятка» - все той же самий госпіталь. До слова, таксі ми ловили прямо на вулиці, виходило це досить-таки швидко. Єдина складність, не дивлячись на те, що Олег мені обіцяв, що в Гонконзі ВСЕ говорять по-англійськи, чомусь саме таксисти, як справжні китайці ні бе ні ме, ну у нас-то навички пояснюватися на пальцях ще збереглися, ми швидко порозумілися.

У госпіталі Єгору допомогли відразу ж і до моменту, коли ми приїхали додому, температура була вже майже в нормі. Але серйозно гуляти в той день ми все-таки не зважилися, просто пройшлися трохи по місту, зайшли на місцевий риночек, офигели від цін, закупилися продуктами і пішли додому готуватися до наступного дня.

Оскільки ми трохи побоювалися за Єгора, ми вирішили їздити по визначних пам'ятках не в поспіху і в основному давали хлопчикові виспатися, спокійно проводили першу половину дня вдома (благо, квартира була затишна і вид приголомшливий) І вибиралися кудись вже під вечір, після денного сну Єгора.

Загальне враження від Гонконгу

Це щось незвичайне! У прямому і переносному сенсі! Незвичайне поєднання Європи-Америки і Азії, гламуру з азіатським колоритом. Такого розмаїття людей, стилів, національностей я ще не бачила ніде! Такого контрасту в архітектурі, рівні життя та культурі мені здається, немає ніде більше в світі! Ось ти йдеш по вулиці, а з усіх боків тебе залітають у вуха то англійська, то французький, то який-небудь іспанська або німецька, то вже до болю знайомий (хе-хе) китайський. Тільки що перед тобою прочовгав гонконгська бабулечка з якоюсь застарілою візком, і, задивившись на неї, ти тут же врізаєшся в Розфуфирена білявого іноземця в дорогому діловому костюмі, а його обганяє натовп веселою багатонаціональної молоді (звідки тут так багато зовсім молодих «європейців»? Вони тут вчаться або з батьками приїжджають?).

Бабуся котить візок, а на задньому плані Порше

І людей так багато, все снують, як мурахи, а тротуари такі вузькі! Все вузьке і маленьке і це відчувається ще більше через такого великого потоку людей на вулиці. Зате скільки затишних кав'ярень, а магазинів - ще більше! Як цікаво висловився Олег: Гонконг - це один суцільний супермаркет! І, на відміну від продуктів, ціни на одяг і інші товари дуже різняться і можна знайти щось прикольне за цілком собі осудні гроші, але треба шукати 🙂

Людей в Гонконзі багато

Весь центр Гонконгу в наземних переходах-вулицях

Весь центр Гонконгу в наземних переходах-вулицях проходять крізь ТЦ

вулиці Гонконгу

Жебраки теж зустрічаються

острів Гонконг

Сюрреалістична якась фотографія

Сюрреалістична якась фотографія вийшла

Оазис на даху одного з висотних будинків

Типові заборони для дитячих майданчиків і парків

Лахмітники на вулицях міста

Свічкова гора в вітрині ресторану

гонконгські жигулі

Автоматична пошта - платиш і відправляєш

У Гонконзі лівосторонній рух

метро Гонконгу

вулиці Гонконгу

Іноді затікає шия, так тут все високо

Кладовище в Гонконзі тулиться на схилі

3 манго варто 28HKD (~ 200 руб на червень 2015)

Звичайний китайський ринок

Схоже на китайському ринку завжди продається ЦЕ

Традиційні тістечка з яєчної начинкою

Двоповерхові трамваї на вулицях Гонконгу

Все зроблено ніби як і для людей (один громадський транспорт чого вартий або єдина проїзна картка Октопус!) І в той же час Азія дає про себе знати: взяти хоча б роздовбані тротуари і майже повна відсутність нормальних пандусів для колясок. До речі, тут дуже велика кількість слінг-мам, за цими натовпам, і правда, набагато зручніше ходити з дитиною на себе, ніж з коляскою.

Типові мешканці Гонконгу - службовці в сорочках, мами з дітьми на собі

Для інвалідів Гонконг не дуже підходить, потрібен супроводжуючий

Гонконг не особливо призначений і для дитячих колясок теж

Асфальт в Гонконзі весь в люках, плитці і латках

Потрапити в метро з коляскою - це теж окремий квест. Ми кожен раз чесно хотіли скористатися передбаченими для цього ліфтами, але майже завжди відшукати цей таємничий ліфт було дуже складно, на кожній станції метро він ховався в якихось несподіваних місцях і навіть за вказівниками вийти на нього не виходило, тому часто доводилося просто забивати на нього.

пік Вікторії

Першою нашою поїздкою був Пік Вікторії, ми очікували помилуватися чудовими краєвидами нічного Гонгконге з величезної висоти, але замість цього просто побували в хмарах 🙂 Тобто, частинка виду, звичайно, теж була. Але, мабуть, мені так щастить: майже кожен раз, коли я піднімаюся на якусь висоту, що відкривається з неї вид майже завжди в хмарах (Мюнхен, Куала Лумпур). Ну, зате погуляли, як їжачки в тумані, по 100% вологості. Ну і в будь-якому випадку, поїздка була цікавою, тому що до Піка Вікторії і назад ми добиралися на спеціальному трамвайчику, який котив в гору під дуже великим кутом, і коли ми виглядали з вікна, нам здавалося, що хмарочоси просто завалюються на нас.

Якщо хочете подивитися, як виглядає все з Піка Вікторії днем, то на блозі є вже такий пост.

Острів Гонконг - їхати до пікового трамвая

Острів Гонконг - йдемо на Peak Tram

Лайф тріп всередині Peak Tram

Пік Вікторії в хмарах

Європейський куточок на Піке Вікторії

Гонконг Парк

На наступний вечір у Олега були заплановані одразу дві прогулянки по різних місцях, і оскільки парк ми хотіли відвідати ще завидна, у нас вийшла навіть швидше пробіжка, а не прогулянка. Але незважаючи на швидкий темп, ми встигли намилуватися усіма принадами ландшафтних знахідок парку, а в кінці дали Єгору трохи пограти на багаторівневої дитячому майданчику. Взагалі, як-то вони дуже затишно там все облаштували і дуже здорово, що парк не плоский, а як би багатоступінчастий, за рахунок цього багато місця дуже цікаво обіграні, але з коляскою там не скрізь пройдеш, доводиться тягати її на руках.

Йдемо в парк Гонконг

Дерева у парку Гонконг

Парк Гонконг - оазис з забором з хмарочосів

Алея зірок

Так вийшло, що ми були в Гонгконге в сезон дощів, тому мокли ми частенько. Так і по Алеї зірок ми гуляли повільними перебіжками від даху - до навісу. Але що здорово: де б ми не стояли, звідусіль відкривався дуже гарний вид на хмарочоси міста на іншому березі річки, де б ми не ховалися від дощу, всюди було чути музика вуличних музикантів, а їх там дуже багато і співають вони здорово, мені сподобалося . Ну і, як виявилося, ми йшли не просто кудись, а Олег вів нас до кафе, щоб закінчити вечір приємною чашкою какао.

Шкода тільки, що Лазерного шоу в той день не відбулося, хоча ми були ніби як в потрібний час і в потрібному місці. Що воно з себе представляє, Олег вже писав в своєму пості про Алею Зірок.

Пливемо на іншу сторону на Star Ferry

Лайф Тріп на Алеї зірок

Брюс Лі на Алеї зірок

Набережна близько Алеї Зірок

Смажені кальмари на Алеї Зірок

музей науки

Йшов дощ, а це був наш останній вечір в Гонгконге і дуже хотілося побувати в такому місці, де буде цікаво і нам і Єгору. Олег запропонував Музей науки, пообіцявши, що там багато чого можна чіпати на дотик і Єгору там повинно сподобатися. Тобто їхали ми туди в основному Для Єгора, а в підсумку самі отримали масу задоволення. Ми якось не зрозуміли одразу, що музей складається з декількох поверхів і чим вище, тим цікавіше, тому занадто багато часу провели в самому низу, даючи Єгору можливість все вивчити ручками. А потім, коли до закриття залишалося всього півгодини і крім нас вже нікого не було, ми пробігли по всьому музею і самі, реально як діти малі, все мацали, смикали, чіпали і раз у раз, підкликали один одного, щоб показати ще одну «прикольну штуку». Таке було легке якийсь почуття і азарт від того, що ми трішечки впали в дитинство! Детальніше про наших захопленнях про Музей науки, в окремому пості.

Спеціальні пакети для мокрих парасольок в Музеї науки

Вивчаємо магічну кулю в Музеї науки

Наш стенд! Про те, як можна почути звуки, якщо зрізати частоти

Величезні бульбашки порадують і дитини, і дорослого

Переліт Гонконг - Москва

Переліт до Москви почався дивно для нас, тому що ми, з подивом ще в аеропорту зробили висновок, що спеціальне супровід в Гонконзі - найжахливіше, що ми де-небудь зустрічала. Ми відмовилися від інвалідного крісла, але тим менш, сподівалися, що нас, як і завжди, співробітник аеропорту проведе без черги, як це робили в інших країнах. Але цього не сталося, нас просто вели за вказівниками, ставили в кінець черги і говорили «я буду чекати вас по ту сторону». Високий рівень Гонконг - і тут такий дивний сервіс! Ми були, м'яко кажучи, здивовані, тому що сенс в супроводі відразу втрачається.

Експрес від Central до аеропорту Гонконгу

Зате безпосередньо сам політ дуже скрасило знайомство і спілкування з приємною сім'єю - читачами нашого блогу. Як виявилося, в літаку були ще одна пара читачів, але вони посоромилися підійти. Світ тісний, однак!

Випадково зустріли читачів нашого блогу в літаку

Переліт Гонконг - Москва Єгор переніс нормально

Ну і Єгор наш, диво-хлопчик, хоч і поспав лише годину (а ми так сподівалися, що він дасть нам більше часу), поводився дуже благородно і почав чіпати впередисидящих сусідів за волосся тільки в самому кінці польоту, а так: всю дорогу малював, читав з мамою книжки, грав в заготовлені заздалегідь іграшки і їв з татом булочки, хоча зазвичай ми не даємо йому борошняне. І, не дивлячись на те, що виліт затримали більше, ніж на годину (при тому, що ми вже були в літаку), ці 10 годин польоту пролетіли якось спокійно і навіть цікаво. Хоча цілком можливо, що нам тепер після нашого першого тривалого треш-перельоту в Бангкок пару років назад, все тепер здається простим.

P.S. Від Олега: потім про деякі місці, де ми були, будуть окремі короткі пости з фотографіями 🙂